En tu till förlossningen..IGEN.

Trodde jag skulle få slippa att åka till förlossningen något mer innan det är dags för lillan att komma ut men ICKE.

Vaknade imorse vid 7 tiden av kramp i magen och sen hade jag magknip som kom och gick i några timmar...Relaterade det inte alls till graviditeten förän jag satt på toa och fick massa blod på pappret...

PANIK!! Som tur var så var Linus hemma för en gångs skull och jag ringde till förlossningen som sa att vi skulle komma in på en gång. Under tiden jag klädde på mig och som vi åkte till Karlstad så fick jag riktigt ont i magen som kom och gick och det var såå många tankar som gick runt i huvudet då..bebisen kan ju inte komma redan!! Satt bara och skakade av rädsla och för att jag var såå spänd. Kom till förlossningen och fick ligga med CTG en stund och den registrerade inga sammandragningar men då hade det faktiskt släppt så jag hade inte ont då.

Bebisen mådde bara bra iallafall och gillade INTE banden på magen!! Hon blev helvild där inne så de sa att det var en livlig unge;)

Gjorde den där supertrevliga gynundersökningen och Barnmorskan tyckte jag var så förfärligt avslappnad:P Är ju tyvärr (får man väl säga) så van nu att jag inte tänker på det längre konstigt nog. Läkaren sa att det är iallafall bättre än att gå till tandläkaren:P

Blöder gör jag men det finns ingen förklaring till det! Lillan ligger med huvudet neråt och allt såg fint ut. Blev ordinerad vila resten av dagen och skulle ringa igen direkt jag fick mer ont eller någon mer blödning!

Är så fruktansvärt öm i magen dock. Gör ont bara jag trycker lite på magen och även när jag går så känns det som att jag trycker ut magen allt vad jag orkar men det gör jag ju inte:P

Bebisen sparkar och har sig iallafall rakt upp i mellangjärdet..Börjar nog på att bli trångt inne i magen nu! hehe.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Svar: haha ja vem vet :D

2012-09-25 @ 20:26:49
URL: http://sooffis.blogg.sI

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0