3D ul och ny vecka!

Igår natt fick jag 2 timmars sömn..vaknade vid halv 3 och var klarvaken! Så när klockan närmade sig 7 och vi skulle åka, så började jag bli trött;) haha. Var framme i Stockholm vid halv 12 ungefär och vi hade tid för Ultraljud 12:15.

Hade ju hört mycket negativt om den nya tjejen osv men kan säga att jag är såå nöjd med henne. Hon är nyinflyttad ifrån London och var så himla mysig och trevlig och väldigt lätt att förstå. Även tjejen i receptionen var jättego och var med under hela UL för att översätta precis som hon lovat.

Bebisen låg jättebra och man såg direkt utan att hålla på och grejja:) Var en vääldigt mäktig och lite konstig känsla att se bebisen på det sättet..det var ju verkligen en bebis!!! Sedan skulle vi gå över till den anatomiska undersökningen och då fick jag ställa mig upp och hoppa lite och lägga mig på sidorna och så:) Det blev dags att kolla könet och detta var jag såå nervös över!!! Men det är helt klart en liten flicka!!! Hon hade även handen mellan sina ben hela tiden haha. Och foten låg hon och sög på under hela undersökningen!=) Tårna såg riktigt smaskiga ut:D

Hon väger nu ca 1140 g och låg fint på kurvan:)

En lite tråkig sak var att när jag fick ställa mig upp och hoppa och sedan lade mig ned igen så fick jag som en värk i livmodern som inte släppte och det gjorde så fruktansvärt ont att svetten började forsa och jag kände hur jag var sekunder från att kräkas hela tiden..

När undersökningen var klar så var jag så yr att jag inte kunde stå på ett tag..

Kan nämna att min mamma haft magsjuka i veckan och jag var där när de där 48 timmarna hade gått men man vet ju aldrig..

Det bärjade iallafall köra i magen och under hela resten av dagen mådde jag så fruktansvärt dåligt..febrig, stekhet i hela ansiktet, kallsvettig, jätteillamående och jag fick springa på toan hela tiden..Så dagen var hemsk.

Skulle egentligen varit på dop idag men magen är inte bra än så det missade jag ju såklart:(

Men nu har vi så underbara bilder på vår tjej!! Idag gick vi även in i v 29 och är därmed i den tredje och sista trimestern och om 12 veckor är hon här hos oss...helt sjuk känsla!!!

Hennes sparkar har börjat bli lite obehagliga då och då för hon ligger och sparkar på magsäcken och det i kombination med att jag har kronisk magkatarr är ingen höjdare!! Magen har dock varit hur bra som helst under graviditeten och jag har knappt behövt ta nån medicin alls, men nu känner jag av det när hon ligger och trycker där:)

Även revbenen har blivit drabbade nu;) haha.

Är fortfarande sjukskriven nu för min rygg värker så mycket..dels i ländryggen men allra mest på en punkt en bit under skulderbladet. den enda gången som det inte värker är när jag ligger ner i sängen, så det är det jag gör mest nu för jag orkar inte ha ont hela tiden. På Måndag ska jag till Barnmorskan för mätning av magen igen och då ska jag även ringa sjukgymnasten för att se om jag kan få komma dit och få hjälp med ryggen..

Annars mår jag jättebra förutom besvären men det hade kunnat vara värre så jag har egentligen ingen rätt att klaga:)

Vet inte om de är vanligt med förvärkar eller något nu?

Känner av värk i magen väldigt mycket och det kan ila och ha sig och stråla nedåt och det drar överallt i magen. Är väl kanske för att allt växer ganska fort nu i slutet? Får fråga Barnmorskan:)

Om två veckor flyttar vi till en jättemysig lägenhet och då ska et boas kan jag lova!! spjälsängen och allt ska ställas iordning!:D Gud så mysigt det ska bli!!

Här kommer de efterlängtade bilderna:) och en filmsnutt:D Vi har då världens sötaste dotter redan!!




 
 
 
 



Kommentarer
Postat av: Cristina

Vad underbart!! Skönt att du var nöjd med undersökningen och att allt är bra med er lilla tjej :)

2012-09-15 @ 21:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0