3 dagar kvar till 3D ul!

Nu är det verkligen nedräkning till ultraljudet, 3 dagar kvar! Är dock lite smått orolig att jag kommer bli missnöjd. Hört av flera stycken nu att det endast är 1 tjej som utför ultraljuden som dessutom inte är svensktalande utan kan endast Engelska. Där har vi isåfall problem då jag är skitdålig på att förstå och att ens uttrycka mig på Engelska. Eftersom de gör en ordentlig Anatomisk undersökning så vill man ju veta vad det är man ser på och förstå allt till 100%. Det står att den som ska göra ultraljudet på mig heter Inger-Beathe men det är tydligen inte hon ändå. Problem nr 2 är att Den här tjejen är ny och kan inte behärska ultraljuds maskinen alls utan har fått blivit instruerad av den andra personalen. De som vrit där nu har det gått så dåligt för att de inte ens fått med sig bilder hem utan de har fått en återbesökstid och snällt fått betala 1700kr trots att de varit väldigt missnöjda. Det funkar inte med återbesökstid för mig då jag inte har 700 kr att slänga ut på bensinen en gång till och det är 52 mil allt som allt att åka och det gör jag inte!

Är orolig att det kommer gå skit när man sett fram emot det så himla länge. Vad gör dem med dem som inte kan ett ord Engelska? Ska de bara ligga där och inte fatta ett skit av vad de ser?

Kommer bli redigt förbannad om det blir skit bara för att den där tjejen inte KAN sin sak. Betalar man nästan 2000 kronor så förväntar man sig att man ska bli nöjd också. Senkan dt ju såklart vara så att bebisen inte alls vill visa sig (HOPPAS INTE DET BLIR SÅ!!!) och det är ju inte deras fel öht. Men då brukar man få välja mellan att komma tillbaka eller att inte betala fullpris iallafall. Om bebisen inte vill visa upp sig så hoppas jag det hjälper om man kanske dricker något sött eller hoppar runt lite så de kommer igång! Funkade iallafall på KUB och RUL:)


Kommentarer
Postat av: N

Oh jag hoppas att det går bra och att du inte blir besviken. Om jag hade varit du hade jag ringt de imorgon och sagt att jag inte kan engelska och krävt att dem hämtar en som kan tolka. För visst även om man förstår lite är ju svårt att greppa vissa termer inom ultraljudsområdet. Man betalar ju för service oxå. Hoppas iaf att allt går bra och att vi får se bilder på er lilla tös här på bloggen.

Kram

Svar: Ja jag skrev ett mail till dem och fick svar igår efter att jag skrivit detta inlägget. Jag förklarade i mitt mail att många som haft den här nya tjejen har blivit väldigt besvikna dels pga språket och dels för att hon inte kunde maskinen så bra.
Blev dock väldig bra bemött i svaret jag fick där de skrev att någon kan vara med och översätta under hela undersökningen så att jag förstår till fullo:) Så det känns bra!! Nu hoppas vi bara att hon ligger bra så vi får fina bilder:)
Jennie Stensson

2012-09-12 @ 16:44:51
URL: http://Www.novemberbabyflicka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0