v 33

Ny vecka idag och förlossningen närmar sig mer och mer!!

Blir bara mer och mer orolig och nervös över hur det ska gå. Hela natten har jag legat och tänkt på förlossningen och det blir nästan panik till slut:/ Jag är så otroligt känslig för smärta och vet inte hur fasen jag ska klara av att föda barn. Men det finns ju ingen återvändo nu..bara att ta sig igenom! Men det är jobbigt när det sätter sig på psyket:/

Annars är allt bara bra! Lillan lever rövare i magen nu. Hon var så lugn förra veckan men igår kväll blev jag nästan rädd såsom hon höll på.. Det buktade ut åt alla håll:P Och i förrgår fick jag äntligen känna på när hon hickade..så gulligt!

Angående det här med läppspalten så skrev jag ett mail till Tittut kliniken och berättade om det här samma dag som vi fick beskedet. Skrev att det var väldigt konstigt att de kunnat missa detta.

Efter det har de maila och ringt flera gånger för att försöka få tag i mig. Dock kände jag inte igen numret och då brukar jag inte svara hehe. Skrev dock tillbaka till dem för några dagar sen att läkaren hade sett fel och jag bad om ursäkt för att jag tvivlat på dem. Blev ändå erbjuden ett gratis 3D ultraljud till!! Tackade ja till det så på Onsdag åker jag och Linus till Stockholm för ultraljud och för att träffa hans syster som bor där:) Vi sover där en natt och åker hem på Torsdag igen! Ska bli trevligt och kul att se om lillan tjockat på sig något:)


Har inte mått bra alls idag :/ Svettas hela tiden, är yr i huvudet, illamående och väldig hög vilopuls. Konstig känsla när hjärtat dunkar precis som att man ansträngt sig jättemycket när man bara sitter ner och tar det lungt. 99 i vilopuls har jag..:S Kollade blodtrycket hos mamma och pappa och det låg som det brukar så jag avvaktar tills imorgon och ser om jag mår bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0