v 32

I förrgår skickade jag ett mail till min barnmorska och sa att jag ville ha ett till ultraljud för ett andra utlåtande! Imorse ringde dem och hade fått ett återbud och undrade om jag kunde komma och jag tackade självklart ja! Hela dagen gick jag med nervös mage och bara hoppades på att vi skulle få glada besked men det var absolut inget jag räknade med. Ville mest bara få höra det från fler än en så att man visste helt säkert att hon hade spalt.

Klockan 13:30 var det dags. Linus jobbade så mamma var med mig in på rummet. Barnmorskan började titta runt och sa ganska direkt att läppen såg hel ut. Då kom det en Barnmorska till för att vara med och det kändes som att jag drömde..

Åter igen kom det världens chock..minns inte ens vad barnmorskan sa mestadels av ultraljudet. Men hon kollade på bebisen framifrån och underifrån och kunde absolut inte se något konstigt.
Hon sa att hon är 99,9% säker på att det inte finns någon läppspalt.

Vi ifrågasatte den andra läkaren som gav oss beskedet i Tisdags och undrade hur F*n han kan ställa en sån diagnos och vara så säker...Tydligen så är han inte alls så erfaren som denna barnmorska är. Hon sa att hon gjort ca 40.000 ultraljud så hon visste ju vad hon pratade om.

Har varit i chock hela dagen..tittat på bilderna vi fick som hon tog på lillans söta lilla näsa och mun <3

Senare på dagen nr jag låg och vilade så hade de ringt från tittut kliniken dr jag gjorde 3D ultraljud. Det var den engelska tjejen som ringde personligen och pratade in en meddelande. Hon sa att hon var väldigt förvånad över att vi fått besked om läppspalt då hon kollat på bilderna igen från när vi var där och kunde verkligen inte så någon spalt då heller. Blev erbjuden en gratis undersökning men det behövs ju inte nu. Känner mig dum som pratade dumt om hennes kunskap men det hade ju varit konstigt om hon missat detta när vi var iväg då, så det var väl därför jag reagerade så dumt.

Nu ska jag bara njuta av vår lilla tjej där inne i magen de sista 8 veckorna som är kvar. Vill bara tacka alla som gav så himla underbart stöd när jag skrev om hur jag mådde osv. Det gör så himla mycket att veta att folk bryr sig och kommer med stöttande ord. TACK! <3

Här kommer en bild på mig och magen! Skönt att det är såpass kort tid kvar för jag vill verkligen ner i vikt nu!! Har som tur är stått stilla ganska länge nu i vikt så det är ju bättre än att gå upp:)


Kommentarer
Postat av: Emmasusanna

Vad skönt att det inte verkar vara nå läppspalt :)

2012-10-07 @ 17:35:51
URL: http://emmaomini.wordpress.com
Postat av: Cristina

Men oj!! Skönt att allt ser bra ut :) Hemskt att du har gått med oro för ingenting, vilken tur att du fick göra ett till UL. Tänk om du hade behövt vara orolig fram till förlossningen? Njut nu resten av tiden, snart har du din bebis!! Underbart!! :)

2012-10-08 @ 10:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0