Update!

Hallå!

Idag var det dags för ett besök hos barnmorskan igen!

SF mått 30,5 cm (+3,5 cm på 21 dagar)
Blodtryck 140/71
Hjärtljud 136 spm

Efter MVC gick jag och älsklingen iväg och fikade på café paus och sen hem!:)

Nu sparkar bebisen som bara den så det gör ont!!

Har glömt att blogga om besöket på förlossningen i Fredags också. Var på toan som vanligt för att kissa och såg åter igen blod på pappret. Dock var det gammalt blod såg det ut som och de hade sagt på förlossningen sist att är det gammalt så är det ingen fara men kommer det igen så ska jag höra av mig. Så jag ringde och sa som det var. Skillnaden mellan denna gången och sist var att det var typ som geléklumpar som kom ut. Så de tyckte jag skulle åka in.

Väl där så satte de en CTG och de hittade inte hjärtljuden på ett bra tag..helt tyst var det var hon än letade på magen och jag blev helt iskall..var helt säker på att bebisen dött. Tillslut dök hjärtat upp men det tog en timme att få en godkänd CTG för hon låg bannemig inte stilla!! Så det började larma från apparaten hela tiden:P

Sen kom läkaren som kul nog var samma som upptäckte min APC resistens. Han tyckte det var jättekul att det gått bra denna gång:)

Han gjorde ett VUL och såg att det var blod i hela livmoderhalsen ända upp till bebisen och även inne i livmodern vid öppningen så jag skulle vara beredd på att det skulle komma mera klumpar och äckel :S blä.

Allt såg iallafall bra ut och lillan hade vänt sig med rumpan neråt nu istället. På UL dagen innan så låg hon rätt men det dög inte:P Hoppas bara hon lägger sig rätt nu så det inte blir vändningsförsök och allt sånt.

Jaja vi får väl se:) Huvudsaken är ju att hon mår bra!

Lägger in en bild från UL förresten på hennes söta mun! Där ser man verkligen ingen spalt:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0