v 39

Då var vi inne i v 39 och om 12 dagar är bebis beräknad att komma! fast jag tror då inte att hon vill komma ut då..kommer aldrig komma någon bebis:P

Var hos barnmorskan idag =) Magen hade nu växt 2 cm så SF måttet låg på 35! Så nu är vi ikapp igen och ligger precis på kurvan.

Jag hoppas verkligen att bebisen kommer innan jul..den 23 December har jag gått 42 fulla veckor och då får man tid till läkaren för UL och koll. Sen håller man på så varannan dag tills det sätter igång eller om man blir igångsatt. Vill verkligen inte missa julafton!!!:(

Sen vet jag inte hur länge jag står ut med denna värken i kroppen..Många tycker säkert att jag inte ska klaga osv men jag tar mig inte ens ur sängen längre utan att nästan börja gråta. Jag kan inte ta på mig byxor eller strumpor, inte gå några promenader, stå för länge osv..

Har dessutom ständig huvudvärk varje dag och jag sover 20-50 min åt gången på nätterna innan jag vaknar av smärta eller att jag är kissnödig..

Så jag tycker egentligen att jag har all rätt att klaga! Det börjar ta på psyket nu. Jag är grinig mot alla som tilltalar mig ungefär och har gråten i halsen jämt..Känner mig som en fånge i min egen kropp:(

Så gå över tiden är liksom inget som jag har lust med..Kommer isåfall att boka en tid och se om jag kan få en igångsättning tidigare för bebisen blir ju påverkad av hur jag mår också..

Annars så är allt klart inför bebisens ankomst nu! Vi har hämtat ut ett andningslarm idag och ett till paket där det var lite saker till bebis såsom nagelsax, termometer, medicinpipett, nässug m.m. Nu väntar vi bara på det sista som vi beställt från apoteket. Gick bara på 700 spänn (haha) men då har vi det nödvändigaste hemma. Beställde D-vitaminer, magdroppar, näsdroppar, bindor (till mig:P), nappflaska, bröstvårtskräm, bröstvärmare och lite sånt!

Idag var ju det sista besöket hos barnmorskan innan beräknat förlossningsdatum. Nästa gång har vi tid den 10/12 men jag hoppas lillan har kommit då. Ska iväg och kolla blodtryck och urin den 4/12 Då mitt blodtryck har blivit lite högt nu. 145/88 låg det på idag, så det är gränsfall nu!

Bebisen är extremt aktiv nu om kvällarna!:D Igår höll hon på som bara den så det gjorde ont! Fick det på film också så det kommer jag lägga upp här lite senare sen:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0