Ny vecka!

Har inte haft tid att uppdatera under dagen så jag gör det nu=)

Nu är vi inne i v 37 och på Lördag räknas lillan som helt färdigbakad så då är hon såå välkommen ut till oss:)

Har haft mys med sambon hela kvällen! Vi har sett på två stycken Johan Falk filmer och ätit massa gott till:)

Tidigare idag så var jag iväg till stallet som jag nu inte varit i på 2 månader..Var där och städade lite och packade ihop mina saker som jag inte hämtat ännu. Städade så mycket jag bara orkade tills kroppen sa ifrån totalt :/ Men nu är det gjort! Efter det så mötte jag upp Linus och så åkte vi till hans syster Marina där vi blev kvar en stund och hade det trevligt:) Vi fick en hel säck med kläder, overaller, skor som deras dotter Liw växt ur. Dock kommer våran tjej inte kunna ha dem förrän hon är runt 2 år men det dröjer väl inte tills vi är där :P Är så tacksam för att vi får ärva kläder!!

På Måndag är det barnmorske besök igen och jag ser fram emot det lika mycket varje gång! Är så mysigt att gå dit och mäta magen, prata lite och lyssna på lilla hjärtat <3 Ska bli spännande att se om bebis sjunkit ner något mer i bäckenet också:)

Ser inte fram emot imorgon och desa veckor som är kvar. De kommer vara fyllda av oro och ångest för att bebis inte mår bra..

Jag har ju medicinerat med Trombyl sedan jag fick positivt graviditetstest och detta var i v 3+. började med dessa dels pga att jag hade 3 missfall i rad. Så Läkaren skrev ut dem för att se om det skulle funka och han tog även tester då som senare visade att jag har APC Resistens. Jag har en förhöjd risk för blodproppar.

När det gäller Trombylen så äter man den fram till v 36+0 för att undvika stora blödningar vid förlossning. Så idag tog jag min sista tablett och jag är så orolig för att det kommer hända bebisen något. Att det ska bli en propp i moderkakan och vi får reda på att hon dött..Då vet jag inte vad jag skulle göra..jag skulle inte överleva det.

Jag har pratat med Spec. Mvc om min oro och blev typ dumförklarad. Fick till svar att jag fick Trombyl för att jag haft 3 tidiga missfall och det kan jag ju inte få nu..Hon verkade inte ens fatta vad APC resistens är.

Saken är den att det är en risk i sig att få blodpropp när man är gravid. Det är ytterligare e risk att få blodpropp vid övervikt och jag har även min APC resistens som även den ger en högre risk.

Jag är heller inte speciellt aktiv just nu pga av mina smärtor i bäckenet och det är ju heller inte bra att vara för stilla när man har en förhöjd risk för blodpropp. Men jag ska tydligen sluta med Trombylen ändå nu alltså. Jag kan inte låta bli att inte lita på dem efter alla slarvfel i vården man läst om i tidningarna..

Ska prata med Barnmorskan på Måndag för det känns som att jag har tusen frågor om det där som bara snurrar runt i huvudet :/

Tog en ny magbild idag och även en på den snygga naveln som ploppar ut mer och mer nu:P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0