Dålig på att uppdatera

Är såå dålig på att uppdatera bloggen jag vet :/ Men jag har inget att skriva om direkt känns det som. Dagarna är typ likadana just nu och består mest av att ligga och vila/sova pga foglossningen som jag antar att det är. Varje rörelse gör ONT!
 
Igår gick vi in i v 36 iallafall:) Var hos Barnmorskan i Fredags för det vanliga besöket.
 
Sf måttet låg på 33 cm och hade växt 1,5 cm sedan sist och vi ligger PRECIS på kurvan. Enligt BM är det ganska ovanligt att det gör det! 
 
Hon kände även för fösta gången hur lillan låg och hon ligger i rätt läge men huvudet är fortfarande rörligt:)
 
Hjärtljuden låg på 136 spm, blodsocker 5,6 och blodtryck 142/77!
 
Allt normalt =)
 
Igår skulle Linus ut med sina kompisar för sista gången nu innan han blir pappa! Så jag passade på att följa med :P
Fick en hel del blickar kan man säga men jag visar gärna upp bebismagen! Det ligger ju något underbart där inne <3 Var dock inte kvar så länge på krogen då jag var ganska orolig för bebisen. 
 
Hade telefonkontakt med förlossningen tidigare på kvällen igår för att bebisen inte hade rört sig något ALLS på hela dagen..fick inte en reaktion vad jag än gjorde. Tog fram dopplern och lyssnade på hjärtat och det slog som tur var.
Ringde dock ändå till förlossningen och berättade att jag hört hjärtljuden men att hon inte rörde sig. De tyckte att jag skulle komma in för en kontroll men jag valde att avvakta. De sa att bebisen kan bli lugn om man har druckit och ätit dåligt under dagen så jag började smälla i mig både det ena och det andra:P Efter några glas iskall cola och en panpizza så kände jag en väldigt svag buff men hon hade ändå inte samma rörelsemönster som tidigare.
Så jag tog med mig en lite onykter Linus och åkte iväg till Karlstad vid halv 2 inatt. Blev så bra bemött och fick ligga med CTG en stund. Då blev det liv i luckan!! Hon började böka där inne så jag fick kramp i mellangärdet..fyfan vad ont det gjorde!!
 
Jag sa det till barnmorskan att det är så typiskt när det varit så stilla men när man kommer dit så börjar de röra sig haha. Hon sa dock att det är ju det dom vill:) Hemskt vore det ju om bebisen faktiskt inte mår bra eller kanske tillocmed dött i magen..tydligen var vi det fjärde paret som kommit in för minskade fosterrörelser den kvällen!! Lämnade ett urinprov innan vi skulle åka hem och det visade på +1 på äggvita så imorgon ska jag ringa min Barnmorska för att få komma på en extrakontroll!
 
Idag när jag vaknade så var det en betydligt mer pigg bebis i magen iallafall=) Hon var väl trött igår som alla kan vara ibland=)
 
Slänger upp en liten magbild från idag! Magen börjar bli stor och otymplig nu!!! men vad jag älskar den och jag kommer sakna den såå mmycket sen! men då har vi ju det underbara innehållet på utsidan istället <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0