Svar på fråga!

Vart har du köpt din doppler (märke)?! Min BM sa att doppler är farligare än vul, därför bm inte vill lyssna innan ca v 20 (dessa restriktioner kom för 2 år sedan). Har du kollat med nån läkare om det verkligen är ok att lyssa varje sag? En doppler utslndrar ju hög värme/strålning. Mej vägrade bm lyssna på i v 12 när jag va jätteorolug efter 3 missfall. Å vul ska man som tästa gå på med 2 v mellanrum.. Tänker bara på bebben :)

Fick den här kommentare idag!

Tänkte ge ett svar h'r:)


Dopplern köpte jag på teknikmagasinet för 350 kr  och den är av märket "Caremaxx" (tror jag den heter:P). Om det skulle vara såå farligt att lyssna med doppler så skulle de nog inte säljas. Det enda jag har hört är att man inte ska lyssna för ofta pga att det kan stressa bebisen med ljudet men det medföljer ju ett par hörlurar så man lyssnar med dem. Alltså störs ju inte bebisen något:) De läkare jag har frågat säger att det är HELT ofarligt att lyssna.

Och när jag väl lyssnar på hjärtljuden så handlar det bara om några sekunder för det enda jag vill veta är ju att bebisen lever och mår bra.

TRO mig. Hade det varit så att dopplern hade kunnat framkalla missfall osv så hade jag aldrig ens tänkt tanken på att köpa en eftersom även jag har haft 3 missfall i rad. Den här lilla varelsen som växer och frodas i min mage är det allra bästa som har hänt mig och jag skulle aldrig vilja utsätta den för något som kan göra den illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0