Hängig idag!

Kände igår kväll när jag skulle sova att det brände lite i halsen..började ana vad som var på gång..vaknade imorse med en ond hals som bränner som eld och är hängig på det...Är dock inte snorig och det hoppas jag att jag slipper!! Menmen, bättre att bli sjuk nu iallafall än nästa vecka för då börjar jag jobba!!!
Annars händer det inte mycket alls..dagarna går och jag är såå glad för varje dag som går i graviditeten.
Är inte så orolig längre mer än det där med trombylen men försöker tänka att jag bara har enkla anlag för blodproppar och jag äter ju medicin.
Lyssnar på hjärtljuden på bebisen då och då..Nu är det dock inte hjärtat man hör först när man lägger dopplern på magen utan SPARKARNA!!! Gud vad den rör sig där inne jämt när jag ska lyssna så det gör ont i öronen när den får in en spark på rätta stället;)
Är en vääldigt märklig känsla att höra att den rör sig men man känner inget:P
Har dock känt på kvällarna att det känns som att det kittlar lite inifrån men jag tror fortfarande att det är för tidigt att känna något..men om 2-3 veckor så:)
Min goa Barnmorska ringde mig idag. Ska lämna prover igen på torsdag för röda hund eftersom de förra proverna visade att det är tveksamt om jag är immun eller inte. Skulle jag få röda hund under graviditeten så innebär det stora risker för fosterskador så jag hoppas att jag är immun!!!
Har verkligen världens bästa barnmorska..Hon ringde bara för att hon ville ha lite koll på mig sa hon och hon frågade hur jag mådde osv:)
På Torsdag går vi in i v 16!!!! helt otroligt vad veckorna springer iväg <3
Har fastnat för att kolla på förlossningsvideos på youtube på kvällarna haha..Måste liksom förbereda mig lite:P  Blir inte direkt avskräckt men undrar hur fan jag ska kunna hantera den smärtan....

Kommentarer
Postat av: Sandra Nensén

det gör ont som fan men det händer så mycket i kroppen och hjärnan så det går inte förklara :P Det är en sjukt konstig smärta ;)

2012-06-12 @ 22:09:39
URL: http://sandranensen.blogg.se/
Postat av: Amanda & Berntyboy -09

Ett litet tips bara, det är skitbra att förbereda sig men glöm inte att läsa lite om snitt också, för man vet aldrig :) Jag blev akutsnittad efter tre dygn med värkar och hade inte en aning över huvud taget vad som hände för jag hade vart så extremt inställd på vanlig förlossning :P Så läs lite om det också, så du inte får panik ifall det händer :)

Så härligt att du snart är halvvägs! :D

2012-06-13 @ 12:29:42
URL: http://biggerbetteramanda.blogg.se/
Postat av: Amanda & Berntyboy -09

sv. Ja man vet aldrig vad som kommer hända^^

Jaa gud va mysigt! :) :) Sparkar och buffar saknar jag som fan att känna, det är underbart! :D Längtar så tills nästa :D

2012-06-13 @ 21:10:55
URL: http://biggerbetteramanda.blogg.se/
Postat av: Amanda & Berntyboy -09

haha jadu, bra fråga! :P

2012-06-13 @ 23:01:23
URL: http://biggerbetteramanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0