En tripp till akuten!

Händelserik kväll kan ja lova att de har varit.
Har blandannat varit hos min fina vän Sofie som ska ha barn 3 v före mig och de bebisarna blir kusiner för pappan till den bebben är min bror:D
Så vi har mycket att prata om när vi ses=) Idag gjorde vi det där bikarbonat testet för att se om vi väntar en pojke eller flicka...tydligen blir det flickor för oss båda om man ska tro på testet haha:D Jag tror dock fortfarande att Sofie har en pojk i magen och jag en flicka:)
Efter att jag varit hos sofie så åkte jag vidare till stallet och kollade till Bonzai! Gammelhästen <3
Kände redan då att jag började få ont precis under revbenen på vänster sida...Gjorde ont för varje steg så jag åkte hem och la mig en stund tills jag skulle iväg till syrran och äta mat. Hann väl sova i ca 50 min och vaknade sen och mådde skitdåligt...illamående och hängig.
Påväg till syster så började smärtan stråla nedåt mot livmodern och det var först då som jag började bli orolig för att något var galet..Ringde då upp 1177 och fick prata med en sjuksköterska som i sin tur pratade med en kollega...skulle då bli uppringd av en Barnmorska och även hon sa att jag skulla åka in till Karlstad...Så det gjorde vi.
Var extremt mycket folk på akuten och vi fick vänta ca 2 timmar på att få komma in...
Fick göra VUL....(varför vet jag inte..de kan ju se med vanligt UL nu :S) och läkaren sa: Här är det någon som ligger och vinkar!
DÅ släppte min oro! var så skönt att få veta att det onda inte påverkade bebisen. Allt såg bara bra ut och då kunde vi åka hem igen!:)
Nu hoppas vi på att tiden till rutinultraljudet går fort!! Vill ju veta vad som gömmer sig inne i magen <3 31 dagar kvar:)
Jag har så extremt svårt att fatta att jag är gravid och att jag är över dem tolv kristiska veckorna..har även väldigt svårt att tro och hoppas på att vi kommer få träffa våran bebis..att jag kommer få bli mamma som jag velat i så många år...skulle något hända nu så skulle hela min värld rasa ihop..Det måste gå hela vägen den här gången!!!
Kommer alltid på mig själv med att titta på alla bebisar man ser på stan och jag bir såå avundsjuk men sen kommer jag på att jag själv har en sån i magen..det känns så overkligt..
Lilla lilla lilla älskling <3

Kommentarer
Postat av: Sofie

Känner exakt som dig med oron.. Du satte orden precis rätt på det :) så kul att vi har varandra genom det här <3

2012-06-08 @ 09:37:23
URL: http://sooffis.blogg.sI

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0