Gnällinlägg..

Ja jag gör inget annat än att gnälla nu för tiden..Har ständig huvudvärk :(

Som sagt så brakade magen ihop totalt sist jag tog järntabletterna..men jag har fortsatt att ta två om dagen och det har funkat bra. Tar även ett glas med C-vitamin ihop med dem för att kroppen ska ta upp järnet lättare..verkar dock inte som att den dosen jag tar är tillräcklig så idag ska jag höja med ytterliggare en tablett så får vi se om jag får kramper igen..funkar det så kör jag så ett tag och sen höjer jag till full dos och ser hur det går.

Måste verkligen få upp järnvärdet för annars kommer jag att behöva järndropp och då blir det DYRT för mig eftersom man får bekosta det själv.

Annars händer det inte mycket. Har varit ledig i en vecka nu men imorgon ska jag jobba igen!

Var till akuten för några dagar sen pga smärta i magen och fick då reda på att moderkakan tyvärr ligger för långt ner.

Kommer att få tid till ett extra ultraljud i v 32 och har den inte flyttat sig då så blir det kejsarsnitt. Vill helst föda vanligt men man gör ju såklart det som krävs för att bebisen ska må bra!!!

Har även bokat tid för 3D/4D Ultraljud den 14 September på Tittutkliniken i Stockholm! Ska bli underbart att få se lillan då igen och få allt inspelat så man kan visa släkt och vänner!:)

När det kommer till lillan i magen så har jag nu känt henne varje dag sedan några dagar tillbaka...Häromkvällen fick jag tre riktigt hårda sparkar och det var såå mysigt!! Hade jag bara varit med och känt med handen så hade jag nog känt sparkarna utanpå!:)

Själva tillväxten av magen står just nu stilla känns det som. Drar jag in magen så ser jag inte ett dugg gravid ut!:( Men det blir väl så när man har övervikt att det syns senare helt enkelt. Är glad bara lillskruttan i magen mår bra <3


Tänk att jag ska bli mamma i december..känns så overkligt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0