spec. mvc

Halloj!

Här blir inga barn födda!

Var ju dock på Spec. mvc idag för bedömning av eventuell igångsättning. Hade inte räknat med att det skulle bli något utan tyckte mest det kändes skönt att få en status på hur läget är där nere så att säga :P

Hade tid klockan 9 men vi kom inte in förrän nästan 2 timmar senare. De tog blodtrycket som tyvärr stigit ännu mera. Nu låg det på 145/90 så nu blir det kontroll 2 gånger i veckan hos BM.

Fick iallafall träffa en jättebra läkare! Fast jag blev så irriterad för han hade med sig en student som nog fan var yngre än jag själv tror ja..Han frågade inte om detta var OK och jag som är så blyg vågade ju inte säga något. Så det var bara att lägga sig på britsen och dra av byxorna och ligga dr och skämmas. usch. Först kände läkaren och sen naturligtvis studenten..haha. Livmodertappen satt högt upp och var bakåtriktad men mjuk och öppen för ett finger. Det KÄNDES när de var där och pillade då de fick ta i en del för att nå tappen. Så nu väntar vi och ser om det händer något de närmsta dagarna.

Blev riktigt glad när jag var på toan precis!! Har ju inte haft ett enda tecken på att någon förlossning är nära men nu lossnade det lite slempropp alldeles nyss så något händer nog :D Blev livrädd och glad samtidigt. haha

Igår var jag helt förstörd pga nervositeten och rädslan för smärtan..idag är det lite bättre. Det kommer och går. Jag tror att jag kommer få en helvetes förlossing av någon anledning..Värkar i hur många timmar som helst och så slutar det väl i akutsnitt eller något liknande...försöker att inte tänka på det så mycket!

Nu är klockan efter 12 så då är vi på dagen D nu då!=) Tror dock hon dröjer några dagar till men snart så!

Dagens magbild!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0