Vilka dagar..

Har spenderat lite tid på sjukhuset både igår och idag. Igår började jag få sammandragningar som gjorde ont både i mage och rygg. Ringde och rådfrågade förlossningen i Karlstad och fick komma dit. Blev väldigt dåligt bemött måste jag säga. Läkaren kom in, klämde på magen och kände på tappen och sa att min ryggvärk minsann inte hade med graviditeten att göra och skickade hem mig.

Under dagen har jag haft mycket ondare..riktiga kramper i ryggen + mage och det strålade ner i benen. Lade mig och vilade en timma på kvällen men det hjälpte inte ett smack. Ringde idag istället till förlossingen i Karlskoga men blev tillsagd att åka till Karlstad ännu en gång för att de redan undersökt mig. Men till slut åkte vi till Karlskoga akuten ändå..Ville verkligen inte bli hemskickad utan att de gjort en nogrann undersökning.

Blev jättebra bemött i Karlskoga och fick en läkare som jag träffat flertalet gånger redan men han är verkligen superbra.

Han gjorde först ett vanligt ultraljud på magen och kollade så att lillan mådde OK, vilket hon som tur var gjorde. Hon hade världens hicka där inne i magen, haha.

Sedan gjorde han en vaginal undersökning för att titta på livmodertappen och det såg fint ut. Sedan avslutade han med ett vaginalt ultraljud för att titta på livmoderhalsen så den inte hade börjat öppna sig. Den var 34 mm lång vilket skall vara normalt:) Han tittade verkligen noga och tryckte på olika ställen på magen för att se om livmodermunnen gav vika då men den var sluten och fin!!

Men på läkarens inrådan ska jag ringa barnmorskan på Måndag och försöka bli sjukskriven. Han tyckte det var lite väl tidigt för onda sammandragningar.

Nu kan jag slappna av!!! Kommer säkert fortfarande ha ont men då vet jag iallafall att det inte är farligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0