akuten

Igår fick jag spna smärtor i magen så vid nio på kvällen åkte vi till akuten..fick träffa en läkare som gjorde ett VUL och iom att jag bara var i 5+4 igår så såg de inegt foster. men å 4 dagar hade hinnsäcken vuxit från 9mm till 17 mm alltså dubbelt så stor!! Storleken motsvarade v 6 så det stämmer även med veckan:) Det är väl därför jag har så värk i magen..det växer fort!! Smärtorna hade läkaren ingen förklaring till men jag antar att det är växtvärk..
Det verkar gå mycket bättre denna gång än sist för då var hinnsäcken 7 mm i v 5+3.
Fick med mig en bild hem men den har jag inte orkar lägga in i datorn än så det får vänta till ikväll:)
De tog även ett blodprov för att se om HCG ökar som det ska. Ska infinna mig på sjukhuset kl 7 på torsdag och lämna samma prov..två timmar innan VUL så jag kan få svar innan jag åker hem!
detta provet var väldigt dåligt förra graviditeten..det är därför jag fick progesteron utskrivet. Det ska ju fördubblas var tredje dag men mitt ökade kanske med 1000 var tredje dag. Är rädd att det ökar dåligt nu med iom att jag inte mår illa :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0